Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique
Velen hebben al een Facebook app ( vb Whatsapp), google app ( maps), Apple app of een microsoft app op hun smartphone.
|
Nee, hoor. Mijn collega's hebben mij uitgenodigd op de whatsapp groep, maar ik installeer zo geen dingen. Ze zouden blijkbaar een "mooiste taart" wedstrijd organiseren. Het zou niet bij mij op komen om een foto van een taart bij mij thuis ergens op het internet te zetten. Android is nu bijvoorbeeld voldoende veilig gemaakt dat als je die google apps niet opstart, je uiteraard niet getracked kan worden door hen. Maar het beste is nog van je smartphone gewoon uit te zetten. Dan volgt niemand je uiteraard.
Kijk, als je enkel maar in quarantaine gedwongen wordt omdat je je smartphone bij zou hebben, dan laat je die smartphone in quarantaine thuis he, terwijl je zonder die smartphone gaat waar je wil.
Het is een eigenaardig idee van te denken dat je mensen kan opsluiten met een smartphone. Die smartphone moet niet ingeschakeld zijn, en niet bij de persoon in kwestie he. Je kan smartphones en simkaarten ruilen he.