Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde
Beste forumvienden, we beleven hier een historisch moment in de geschiedenis van het forum.
Eindelijk nog iemand die gaat overwegen of het niet zou kunnen dat de andere gelijk heeft ipv dadelijk zijn tegenargumenten en tegenzetten te bedenken zoals een schaakspeler.
Er is echter een precedent. En dat was toe ik zag dat Hollander stelde: " als Wallonië aansluit bij Frankrijk dan hebben de legers die de Nederlanden verdedigden eeuwenlang voor niets gestreden. "
Ik heb daar over nagedacht en moet hem gelijk geven. Ik heb toen mijn Grootnederlandisme verenigd met het Heelnederlandisme.
Voorheen vond ik Van Severen een verrader van de Nederlandse / Vlaamse zaak toen hij de nieuwe marschrichting invoerde, maar nu kan ik daar enigszins begrip voor opbrengen. Al betekent het niet dat ik ermee akkoord ga, daarom zou ik hem moeten bestuderen. Ook dat staat op de to-read-lijst, Cato. Ik haal dat misschien nog in mijn volgend leven...
Ik vrees dat hij van de Nederlanden een unitaire staat wilde maken. Ik wil een konfederale staat, maar wel met daarin een "unitair" Dietsland als één van de 4 komponenten die de konfederatie vormen.
|
Ik leer het meeste door naar anderen te luisteren, niet om zelf een oude grammofoonplaat te zijn. Voor je het weet zit die grammofoonplaat vol met krassen. Je standpunt wijzigen op basis van goede argumenten lijkt mij normaal.
Zo nu en dan geef ik het Oosten ook gelijk, tactisch niet slim misschien...maar als iemand gelijk heeft is dan is dat zo.