Los bericht bekijken
Oud 3 april 2020, 04:55   #1091
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het gaat bij corona om algemene en specifieke symptomen van griep. Specifiek zijn ontstoken luchtwegen. Ik heb niet gelezen dat er een buikgriep bij inbegrepen kan zijn.
Toch wel. Er is geen enkele "contra indicatie" voor covid-19. Kijk maar eens op wiki. In 4% van de gevallen is er buikloop. Maar kijk, ik heb het doorgegeven aan mijn zoon die geen buikloop heeft gehad maar wel keelpijn, terwijl ik zo goed als geen keelpijn had.

Geen koorts is ook redelijk zeldzaam, maar valt ook voor. Zo heeft men die hot spot in den Elzas ontdekt: een huisdokter had symptomen zoals jij nadat hij naar zo een evangelische bijeenkomst was geweest (een soort retraite van een week of zo met 2000 man). Geen koorts, wel een beetje zoals je zegt. Als arts kon hij zich laten testen (een gewone burger werd toen verteld dat hij het niet kon hebben als hij niet naar Italie was geweest), en het was prijs !

https://www.20minutes.fr/sante/27323...ecin-contamine

We zijn 4 maart. Volgens de WHO definitie kon je dus geen corona hebben als je niet naar een besmet gebied was geweest, en op dat ogenblik was het nog geen officieel verklaard besmet gebied he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 april 2020 om 04:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden