Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland
Het Blok aan ons been. En Vlamingen zijn een volk dat ervoor stemt omdat het leutig is. 
|
DE Vlamingen?
Citaat:
Vlogen ze begin maart nog de lucht in, met spandoek en al, dan was het credo bij de liberalen gisteravond: voeten op de grond. De goesting spatte de voorbije weken en maanden van hun gezichten, maar iets voor negenen leken ze eerder op weg naar een uitvaart dan naar hun militanten in het partijhoofdkwartier.
Opmerkelijk waren de forse verliezen in Vlaams-Brabant, heimat van voorzitster Gwendolyn Rutten en boegbeeld Maggie De Block. Was De Block vorig jaar nog goed voor liefst 131.713 voorkeurstemmen - het hoogste aantal na De Wever en Di Rupo - dan kreeg ze er gisteren serieus van langs. Ze wond er geen doekjes om. “Ik heb nu verloren wat ik vorige keer gewonnen heb. Toen behaalde ik zo’n 10% meer dan het nationale gemiddelde. Nu zal ik nog wel boven dat gemiddelde eindigen maar mijn bonus is weg. Wij zijn in Vlaams-Brabant 10% gedaald, het Vlaams Belang - dat vorige keer de kiesdrempel niet haalde - is evenveel gestegen. Dan weet je het wel. Ik heb gevoeld dat Dries Van Langenhove is opgekomen.”
|
https://www.hln.be/de-krant/ex-stemm...-heb~ac6c35e1/
Wat leuk om de blauwe loef te worden afgestoken door een extreem rechtse fascist. Toch?
En dit is nog maar een begin! De volgende verkiezingen wacht de blauwe zwaargewichten een rammeling die ze nooit meer zullen vergeten.