Discussie: De EV-concurrentie
Los bericht bekijken
Oud 4 april 2020, 09:56   #2978
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De koers stond idd te vet.
Tussen $300 en $400 zal nog een tijdje zo zijn.

Ik vrees wel voor Q2 (< $300 mogelijk), maar dan enkel omdat de fabrieken deels niet meer produceren.
Ik heb Tesla onderschat hoe goed het "rond corona fietst", ook De Tijd is het opgevallen: contactvrije leveringen onder andere. (#post 2939)

Natuurlijk speelt Giga Shanghai ook een significante rol, na een corona-onderbreking werken ze terug sinds 10 februari, en stores gaan terug open in Wuhan, waar de oorsprong was van het virus.

Het aandeel staat sinds 19 maart ruim boven de symbolische $420.
Sinds 23 maart is het niet onder $450 geweest.

Ook mijn laatste zin zal wel niet uitkomen, Q2 zal relatief slecht zijn maar om de koers onder $300 te krijgen?

De bouw van Giga Berlijn staat zelfs voor op schema...
Citaat:
https://www.elektroauto-news.net/202...in-gruenheide/

Tesla hatte zuletzt Anfang März erklärt, dass der Zeitplan für den Bau des Werkes wegen der Corona-Krise aktuell noch nicht gefährdet sei. Für Mitte April wäre der erste Spatenstich vorgesehen, so Brandenburgs Wirtschaftsminister Jörg Steinbach (SPD). Kleiner Wermutstropfen: Wegen der weltweiten Corona-Reiseverbote wird Tesla-Chef Elon Musk wahrscheinlich nicht wie versprochen zum ersten Spatenstich die Schaufel schwingen können.
Musk zal wslk niet mogen komen voor de ceremonie van de eerstesteenlegging, half april gepland.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 april 2020 om 10:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden