Los bericht bekijken
Oud 5 april 2020, 16:59   #162
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Vandaag, tijdens De Zevende Dag toch ook weer een opvallende passage.

Van Ranst (over het in quarantaine zetten van skiërs die uit Italië kwamen): 'Dat was politiek niet haalbaar'.

Kijk, een 'wetenschapper', die zegt zijn bevindingen en geeft zijn advies zoals dat is. Puur. En zonder daarbij rekening te houden of iets 'politiek' al dan niet haalbaar is. Dat zou in geen geval zijn/haar bezorgdheid moeten zijn.

Voor Van Ranst, is dat dus wel een bezorgdheid gebleken. Meer nog, het is een factor gebleken die nóg zwaarder doorweegt, dan het communiceren van zijn wetenschappelijke bevindingen.
In Australië worden alle reizigers die uit risicogebieden komen sowieso verplicht twee weken in een hotel in quarantaine gezet. Het gaat hier over leven en dood he.

Wat betreft zijn uitspraak dat dat politieke niet haalbaar zou zijn: het doet alweer grote vragen opborrelen betreffende de geloofwaardigheid van deze zogenaamde expert.

Kijk, als ik een zogenaamde expert zie en zijn mening hoor dan ga ik er van uit dat wat deze expert zegt voor minstens 90% klopt en waarheidsgetrouw is. Als een politieker zijn mening geeft dan ga ik er in de meeste gevallen van uit dat 90% van wat hij of zij zegt gewoonweg niet kopt. Die percentages kunnen gaandeweg naar boven of naar beneden evolueren en bij Van Ranst zit zijn percentage qua geloofwaardigheid momenteel zeer dicht bij het nulpunt.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden