Los bericht bekijken
Oud 5 april 2020, 18:31   #196
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
In Australië worden alle reizigers die uit risicogebieden komen sowieso verplicht twee weken in een hotel in quarantaine gezet. Het gaat hier over leven en dood he.
Eigenlijk wordt 'iedereen' (risicogebied of niet) in quarantaine geplaatst.
https://covid19.homeaffairs.gov.au/

Citaat:
Wat betreft zijn uitspraak dat dat politieke niet haalbaar zou zijn: het doet alweer grote vragen opborrelen betreffende de geloofwaardigheid van deze zogenaamde expert.
Inderdaad. Hij zit daar als 'viroloog' en wordt binnen de context van die functie om advies gevraagd. Als hij zijn politieke visie niet aan kant kan laten, dan zit hij daar in de rol van 'expert' niet op zijn plaats.

Citaat:
Kijk, als ik een zogenaamde expert zie en zijn mening hoor dan ga ik er van uit dat wat deze expert zegt voor minstens 90% klopt en waarheidsgetrouw is. Als een politieker zijn mening geeft dan ga ik er in de meeste gevallen van uit dat 90% van wat hij of zij zegt gewoonweg niet kopt. Die percentages kunnen gaandeweg naar boven of naar beneden evolueren en bij Van Ranst zit zijn percentage qua geloofwaardigheid momenteel zeer dicht bij het nulpunt.
Dat gevoel heb ik ook. En dat is bijzonder jammer. Eigenlijk moet u eens goed lezen wat u schrijft. U schrijft (en nogmaals, ik deel dat gevoel) dat u wanneer politici aan het woord zijn, u ervan uitgaat dat zij doorgaans liegen. Hoe eng is dat eigenlijk? Dat zijn mensen, die door ons (belastingbealers) vooorzien worden in hun onderhoud; en wij zelf zijn het maar normaal gaan vinden, dat wanneer zij zich voor iets moeten verantwoorden, of iets (zelfs iets levensbedreigend) moet duiden, zij daar nu eenmaal over liegen ... Alsof het zomaar de normaalste zaak van de wereld is. Eng vind ik dat.
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden