Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer
Ja Tavek dat is waar ik heb in mijn leven veel geluk gehad, financieel althans, maar dat neemt niet weg dat men de bejaarde mensen plots als last gaat beschouwen alhoewel deze heel hun leven hun bijdragen hebben betaald. Dat men deze mensen hun geld heeft verbrast aan allerlei waanzinnige projecten door de regering uitgevonden is niet echt hun schuld, en nu het gaat van; niet meer reanimeren tot aan de waanzinnige bedragen die men moet betalen om uw laatste dagen in een rusthuis te kunnen doorbrengen (de meesten moeten hun huisje verkopen), het gaat over de plannen om hen hulp te ontzeggen ten voordelen van nietsnutten/jongeren in plaats extra opvang te creëren, in plaats van bedrijven die de voorzieningen hebben te verplichten om extra beademingstoestellen en/of mondmaskers te fabriceren en ga zo maar door.
En over mijn pensioen, ik ben met twee van mijn kinderen de mogelijkheid aan het bekijken om na de corona crisis een boerderij om te bouwen tot taverne restaurant met in de schuur een feestzaal. Ik ben van mening dat rust roest.
|
Van mij moet er geen enkele oudere sterven door gebrek aan plaats of materieel. Geen enkele.
Maar de schuld in de schoenen schuiven van de jongeren is gewoon er ver over. Wij zijn geen generatie van luierikken. We zijn de hoogst geschoolde en meest active generatie ooit.
Toen gij jong was, kunt gij eerlijk zeggen dat gij onder uw leeftijdsgenoten geen achterlijken had zitten ?