Los bericht bekijken
Oud 7 april 2020, 11:59   #333
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Bestaat de categorie Vlamingen niet die wel Vlaming zijn maar de aanpak van de zogezegde Vlaamse partijen niet lusten.

Leg eens aan een zinnig mens uit hoe je ooit meer autonomie kan krijgen zonder overleg met de anderen.
Het demoniseren van walen, en in het bijzonder linkse walen, is daarbij compleet contraproductief.
Ik lust geen partij die in haar woorden zegt Vlaams te zijn, maar in haar daden het tegenovergestelde doet.

Ik kan alleen vaststellen dat de zogezegde Vlaamse partijen op dit ogenblik de beste verdedigers zijn van Belgie ook al zeggen zij het anders naar hun in dit geval zeer domme achterban toe.
Je laat horen dat ik jou moet zien als een bekrompen Vlaming waar de Belgicisten zo'n minachting voor hebben...
Nooit buiten de ene of andere vacantie naar de andere kant van de taalgrens geweest? Nooit een franse gazet gelezen? Nooit de franstalige TV of radio gehoord... Hoe zei Leterme het eens??? 'Radio milles collines'; of weet je misschien ook niet wat dat betekent???

Hewel ik woon hier, al bijna dertig jaar en ik kan je verzekeren dat de minachting, zelfs de haat voor alles dat maar naar Vlaanderen ruikt hier door de media sterk gedragen en uitgedragen wordt... En niet alleen door de media, maar door de hele politieke elite, school inbegrepen... Wie is er hier nog zo dom om een woord Nederlands te leren; wordt gezien als compleet achterlijk en vooral tijdverlies...
De grote ergernis van de francofonie is dat de Vlamingen de meerderheid uitmaken van hun franstalig land en dat vergeven ze hen nooit...
Van de andere kant, moesten ze niet die duidelijke meerderheid vormen, men had alles wat Vlaams was of maar naar Vlaams riekt al lang uitgeroeid... maar dan zouden ze het zogezegd democratisch hebben gedaan...

Verdraagzaamheid is een deugd, maar zich zo laten belazeren riekt naar medeplichtigheid... En de Vlaamse media en de zogezegd sociale mensen, die er totaal niet voor terugschrokken om de Vlaamse sociale voorzieningen af te zwakken want ze moesten de Waalse sociale pamperij steunen...
Hewel zei regeren tegen hun eigen volk... Ten andere durven zeggen dat wij, als Vlamingen, rechten zouden hebben wordt afgedaan als bekrompenheid en dat terwijl de francofonie nooit of te nimmer nog maar een haar verder is gekomen dan haar franstalige belangen te behartigen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden