Los bericht bekijken
Oud 8 april 2020, 17:17   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wie zou hem terug gefloten hebben?
De harde feiten?

Citaat:
Beke: 'Cijfers liggen al sinds eind maart bij Sciensano'

Minister Wouter Beke reageerde in het Vlaams Parlement op de kritiek op de cijfers van het aantal overlijdens in woonzorgcentra. 'Wij registreren al sinds 18 maart', zei hij. 'Op 22 maart hebben wij gevraagd aan Sciensano gevraagd hoe wij de cijfers moeten doorgeven, omdat zij een andere methodiek hadden. Zij zeggen: enkel bevestigde gevallen, wij tellen ook de vermoedelijke gevallen. In woonzorgcentra nemen mensen afscheid, vaak zonder een test. Vaak in een palliatieve context. Wij hebben een veel fijnmaziger manier van bepalen op basis van vermoeden. Ik heb die cijfers hier op 26 maart gezegd, ik heb niets achtergehouden. Als we de groepen van cijfers naast elkaar leggen: zien we trouwens dat de stijging gelijk opgaat. We zien dezelfde stijging in de gewone statistieken als in de cijfers in onze woon-zorgcentra.'

'Ik heb contact opgenomen met mijnheer Van Ranst. Hij windt zich inderdaad ook op, de cijfers liggen al sinds eind maart bij Sciensano. Maar het is niet mijn schuld dat ze pas op 7 april in de cijfers opgenomen worden. Maar nu stop ik erover, want anders kom ik weer over als een boekhouder', zei Beke.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden