Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis
Wel, ik heb me gebaseerd op wat dagelijks de 40+ meetstations van Irceline rapporteren de afgelopen 2 maand...
Het persbericht dat ik had gelinkt baseerde zich enkel op een vergelijking van 19/20 maart versus het jaargemiddelde wat betreft de Irceline-gegevens, 2 dagen maar ! Dat is momentopname en mensen een rad voor de ogen draaien...
We hadden eigenlijk in januari en februari al vrij goede luchtkwaliteit in België - blijkbaar spelen de klimatologische omstandigheden (en allicht het indirect effect ervan op anthropogene uitstoot) een veel grotere rol dan het direct effect van antropogene activiteit. Ook voor Wuhan kwamen wetenschappers al dezelfde conclusie in het volgende paper: Severe air pollution events not avoided by reduced anthropogenic activities during COVID-19 outbreak
|
Die meetstationnekes geven puntgewijs data weer.
TROPOMI 7*3.5 km.
Ik zie toepassingen voor beiden. De ene kan piekconcentraties beter zien in bvb stadscentra die de spectrometer niet kan detecteren. Maar de spectrometer kan veel beter het overzicht tonen en termijnseffecten aangeven.