Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re
Neen, dat waren de eerste. Lombardië ging in lock-down een kleine maand later, op 22 februari.
24 februari:
Nog steeds geen reisverbod naar Italië
Totaal falen dus
|
Ik ga het nu eventjes herbekijken naar het verleden toe.
Dus niet aan 'achteraf zeggen hadden we dit of dat'.
Met de info die we toen hadden wisten we dat we voorzichtig moesten zijn.
Dat het besmettelijk was, dat was een feit.
Dat wij het ook vroeg of laat zouden krijgen, idem dito.
Wat hij gezegd heeft was om extra op te letten en de nodige hygiëne te respecteren.
Bovendien was het skigebied wel een eindje verwijderd van de gevaarlijke zone.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...skigebieden-i/
Als je weet dat er mensen hun reis al betaald hebben, en ze op dat moment nog geen direct gevaar liepen, zou jij ze dan verboden hebben om te gaan ?
Dan zou je emmers en emmers kritiek op je kop gekregen hebben, wees gerust en voor hetzelfde geld zou het ook een storm in een glas water
kunnen geweest zijn.
Het is nu anders verlopen. Spijtig, maar om zo maar te zegen dat hij totaal gefaald heeft, is me persoonlijk wel een brug te ver.
Of, welk advies zou jij gegeven hebben mocht je in zijn plaats geweest zijn op dat moment.
Ik zeg wel op
dat moment en niet met wat we
nu weten hé.
Ter info, dit item is ergens in maart ruim aanbod geweest op Radio-2 waar verschillende gasten aan het woord geweest zijn en eigenlijk kunnen we hem niet zo veel verwijten.
Achteraf praten is altijd gemakkelijk, maar op het moment zelf, zonder dat je in de toekomst kan gaan kijken is een stuk moeilijker. (zie ook bovenstaande link)
En wat een reisverbod betreft is het ook niet aan hem om dat uit te vaardigen. Hij geeft advies en hij zal zeker wel de enigste niet zijn die dat doet veronderstel ik.
Wanneer zijn trouwens de grenzen met Italië dicht gegaan ?
Zwitserland heeft zijn grenzen met Italie gesloten een 2 weken na de korkusvakantie.
Maw, de Zwitsers hebben eigenlijk ook 2...3 weken te laat gereageerd dan.