Los bericht bekijken
Oud 13 april 2020, 04:38   #234
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Men had naar mijn mening dan wel alle ouderen in eerste plaats moeten veilig stellen.
Ja, inderdaad. Dat was het ENIGE wat men had moeten doen, maar dan ECHT.

Citaat:
Als dit effectief gebeurd is dan kan je wat anders op een wetenschappelijke en berekende manier in gang gaan zetten.
Gaat vanzelf hoor. Gewoon laten doen.

Citaat:
Nu is het zoals jij stelt allemaal voor niets geweest zolang er geen vaccin voorhanden is.
Maar dat was verdorie gemakkelijk te voorzien. In China zie ik zelfs nog een tweede piek komen ook. Dat kan bijna niet anders. Tenzij ze het ginder allemaal al gehad hebben, wat heel goed mogelijk is.

Citaat:
Het CORONAVIRUS zal telkens opnieuw terug opstarten.
Inderdaad. Daarom begrijp ik die "experten" niet, die allemaal een lockdown willen. Want wat zouden ze DAARNA dan doen ? Vroeg of laat loopt dat toch weer "uit de hand". Weer een lockdown dan ? En dan nog eens en nog eens ?

Maar het moet wel verbazen dat dit virus nog veel besmettelijker is dan men dacht. Als we nu met een lockdown nog maar AMPER een vermindering (die niet eens zeker is) kunnen bekomen, dan kan je elke "nadien" vergeten he. Dit werkt gewoon niet.

Citaat:
Ondertussen zijn wij door het falen van al die virologen die niets hebben zien aankomen terwijl dat het wel hun beroep is.
Inderdaad, ik sta ook versteld. Het is niet mijn job, maar ik begrijp de dynamische systemen wel. Je zou verwachten dat een professor in de epidemiologie dat nog veel beter weet. Wat dachten die mensen nadien te doen dan ?

Ja, ik weet het wel, traceren, iedereen in quarantaine plaatsen die ziek is. Maar dat werkt met een ziekte die iedereen snel "ziek" maakt. Dat werkt niet met een ziekte die voor 80% onzichtbare dragers heeft. Hoe beeld men zich dat in ? Ge neemt drie dagen den tram, en dan blijkt het dat ge ziek geweest zijt. Iedereen die die tram genomen heeft, allemaal in quarantaine, en alle mensen die zij gezien hebben ondertussen, ook, en de mensen die die mensen hebben gezien, ook ? 1 persoon ziek, 500 man in quarantaine waarvan er waarschijnlijk 4 echt iets betrapt hebben ?
En als het juist is dat ge aerosols achterlaat, dan moet er zelfs niet eens nabijheid zijn: ge neemt een tram, ge hoest, ge stapt uit, de volgende halte stapt iemand op, ademt dat in en heeft prijs. Niet te doen he.

Citaat:
Dus maar een woord als conclusie of wel hebben zij een geheime agenda of wel zijn ze compleet onbekwaam.
En ze hebben geen geheime agenda. Dus

Citaat:
Verder is het niet te snappen dat bepaalde virologen die gefaald hebben toch nog de pretentie hebben om op televisie te komen.
Anders zouden ze toegeven dat ze gefaald hebben he

Citaat:
Dat zij China verwaarloosd hebben is een zaak maar Italië dat is erover, onbekwaam!
Bovendien heeft China gelogen dat het geel zag. Zij moeten een veel, veel zwaardere epidemie gehad hebben dan zij toegeven. Zij hebben veel langer zonder de minste maatregel bezig geweest dan Italie, en met een overheid die het in de doofpot wilde steken die ganse tijd. Het kan niet anders of daar zijn veel en veel en veel meer zieken en doden geweest dan zij aangegeven hebben.

Citaat:
Nochtans gaan wij nu al naar de 4000 onschuldige doden.
[/quote]

Aan de andere kant is dat niet heel veel. Ik verwachtte mij aan 400 000 doden of zo, en vond dat ook al geen reden om zich druk te maken. Maar het gaan er veel minder zijn uiteindelijk, omdat deze ziekte:

1) veel besmettelijker is
2) veel minder dodelijk is

dan de Chinese cijfers aangaven en waarop men zich baseerde.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden