Ik heb het onder "economie" geplaatst omdat het,langzaam maar zeker,in beeld begint te komen.
We zijn het hier,in het "Westen",gewoon geworden,misschien TE gewoon dan nog goed voor ons is:
"herstellen" aan voertuigen betekent veelal: "Een doos met nieuwe componenten bestellen en die blinkende dingen dan vijzen in de plaats van,inmiddels, minder blinkende dingen...
Het levert "propere" autowerkplaatsen op inderdaad,en het maakt iedereen,ook de "garagisten" ongelofelijk afhankelijk van ganse netwerken van leveranciers,want zelf maken KUNNEN we alhier ,op de gemeente,al lang niet meer.(het is ooit door milieuactivisten en boekhouders ook als onecologisch- en oneconomisch bestempeld)
Niettemin zijn er grote delen van de wereld,eigenlijk het grootste deel van de wereld,waar men voertuigen zal herstellen en BLIJVEN herstellen,en vooral,ze doen dit met gebruikmaking van ambachtelijke spierkracht,een helder hoofd en wat basismaterialen en -spullen.
Tik maar eens op Youtube "pakistani truck repair" in.
Hier een voorproefje:
https://youtu.be/0IRiS24bplI
En vooral,BEWONDER wat die KERELS voor elkaar krijgen,want op hun "buitenkoer" zijn ze in ieder geval NIET aan het knoeien!(trouwens,wat weten wij daar nog van,van zwaar werk doen)
Lang nadat de "Chinese" fabrieken gesloten zijn zullen tenminste in pakistan de trucks nog rijden,wees maar zeker.....
Vraag je maar eens af of dit HIER lang zou duren,vastgereden in onze "geevolueerde" vervangstukkeneconomie....