Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Inderdaad. Dat is wat ik hier van in 't begin stelde. Vandaar dat ik dat "plan" niet kon begrijpen.
|
Het plan dient om de belasting van de ziekenhuizen te beperken, niet om de bevolking te beschermen
Citaat:
Nu is het dus goed mogelijk dat deze ziekte veel besmettelijker en veel minder dodelijk is dan we dachten, en alles lijkt in die richting te wijzen. In dat geval is het goed mogelijk dat de "piek" eigenlijk al voor een stuk voorbij is, en dan komt er natuurlijk genen tweede (misschien een bobbelke). Men gaat dan "victorie" roepen terwijl het eigenlijk al achter de rug was voor een groot stuk, en die maatregelen maar heel weinig hebben bijgedragen, behalve inderdaad de piek *een heel klein beetje* uitgesmeerd. Maar dan was al die poespas niet nodig. Maar men zal doen alsof men de wereld gered heeft. Terwijl men gewoon chance gehad heeft, en enkel maar economische schade heeft veroorzaakt. Misschien dat men daarom absoluut de penetratie graad van de epidemie niet wil meten. Maar vroeg of laat zal het wel geweten zijn, we zijn hier China niet he.
|
Binnen de wetenschap zal dat al wel geweten zijn.
Maar men zal het ons nog niet vertellen, daarvoor zullen we enkele jaren moeten wachten
Citaat:
Wat we wel nu weten, is dat de dag dat er echt een gevaarlijk virus langskomt, we inderdaad totaal niet weten wat te doen. Maw, we hebben waarschijnlijk heel veel geluk dat dit virus eigenlijk niet gevaarlijk was. Hopelijk serieus bijgeleerd voor de volgende keer. Ik vraag mij af of er dan nog onnozelaars over de nutteloosheid van maskers en zo zullen komen zeveren...
|
FFP maskers en zeker de zelfs gemaakte maskers zijn enkel goed om te verhinderen dat je andere besmet, maar ze beschermen jou niet.
Je moet eens kijken welke bescherming men gebruikt bij het veel dodelijkere en besmettelijkere ebolavirus.
Bij een uitbraak van dat virus kom je zelfs niet eens in de besmette gebieden met enkel een FFP-mondmasker en handschoenen als bescherming.
Daar moet je een biologische beschermen pak aan hebben of je raakt zelf besmet.
Citaat:
We kunnen het dus positief zo bekijken: we hebben goed schrik gehad voor niet veel, en we stellen vast dat we niet weten wat te doen met een virus dat, zeg maar, een CFR van 15% zou hebben. We weten tenminste al wat niet werkt. Dat is bijzonder belangrijk.
|
De wetenschap weet het, maar durft niet vrijuit te spreken, na de grote blunders die er gemaakt zijn geweest door wetenschappers en politici.
Wat we wel weten is dat men de bevolking op een gemakkelijke manier kan onderdrukken en zelfs opsluiten.
Dat het niet veel moeite of werk vraagt om van onze rechtstaat een politiestaat te maken.