Los bericht bekijken
Oud 14 april 2020, 07:18   #1433
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ah okay..sorry mijn vergissing
Ja maar de bedoeling is dat die nog verder zakt hé...zo niet kan je nooit ic afbouwen voor de volgende fase van loslaten
Of dat lukt is een andere zaak
Wel, het is misschien nog wat vroeg om dat te besluiten, maar alles wijst in de richting dat onze Europese confinement R slechts rond de 1 krijgt. Dat is wat je naief kan vinden uit de fit op een semi-log plot van de dodencurves van Italie (die al meer dan een dikke maand in confinement zitten), die een mooie rechte aanhoudt naar beneden met een tijdsconstante (halfwaardetijd) van 20 dagen. Het ziet er niet echt naar uit dat dat binnenkort VEEL SNELLER zal gaan. Het is merkwaardig dat Spanje min of meer diezelfde helling aanhoudt.

Dat lijkt dus even "universeel" te zijn dan de stijgende lijnen van de "blote" epidemie.

Maar dat wordt ook min of meer bevestigd door het model van Imperial College in London:

Ik heb de link al een paar keer gepost (anderen hadden trouwens reeds eerder het rapport ergens gepost, waarin die link stond):

https://imperialcollegelondon.github...etails/Belgium

R zit rond de 1 in de meeste Europese landen. In Belgie er boven maar dat komt omdat Belgie een "stijgende lijn" heeft vanwege het vroeger niet, en nu wel meerekenen van doden in rusthuizen, wat het model niet weet, en dus ziet als een toename.

Citaat:
Tijdig onderbroken divergentie kan je ook beschouwen als 'dance'
Bedoeling van 'dance' is namelijk optimaal te besmetten tot op het niveau van het toelaatbare
Ja, maar die dance moest jaren duren he

Ah, je hebt het gezien:

Citaat:
oepsie..ik zit fout patrickve

Zonet een artikeltje schuinweg gelezen ...zeer interessant btw
Blijkt dat ik daar een totaal verkeerd beeld van heb/had ( ik volg hier dan ook al een tijdje niet meer zo nauwlettend )
Ipv een cyclisch gebeuren is het blijkbaar een enkelvoudig tweestappenscenario...en dan moet die R < 1 voor dien 'dance'
Juist ja. Dat was het excuus om iets kunnen te zeggen op de evidentie "en na de shutdown, waarom zou er genen tweede piek zijn ?"

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 april 2020 om 07:23.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden