Los bericht bekijken
Oud 9 februari 2005, 18:22   #23
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door logocom
Kleine extra reactie op die met de kaart 'Eurregio Maas-rijn'. Ik heb het kaartje bekeken, lieve jongen, en er zijn meer mensen die voor het Vlaams B. stemmen dan er mensen wonen in uw regio. Een klein beetje bescheidenheid zou je dan ook sieren, of wens je al die mensen die voor Vlaams B. stemmen misschien te vergassen terwijl je luidop roept: "Het zijn toch fascisten en neo-nazi's". Wat kun je de wereld toch omdraaien. Dit onderwerp was een zeer serene poging om eens lief met elkaar te PRATEN over wat standpunten, en dan plots komen er weer een paar aandraven met extreme taal. Mag ik vermelden dat met alle respect voor Prof. Bouckaert, hij niet met stenen smijt, hij geen kanonkogels afvuurt, hij geen mensen verwijst omwille van afkomst of (politieke) mening, maar het open gesprek aangegaan heeft. Hij heeft wellicht veel hartzeer van mensen zoals u die wellicht in Limburg ook de mestoverschotten als 'stank' beschouwt. Ook stank moet met vereende krachten aangepakt worden, en liefst aan de bron. Niet met wat (soms kankerverwekkende) deodorant, niet met additieven en verstuivers. Wellicht ben je een van de mensen die niet eens meer weet hoe zijn eigen zweet ruikt en die zich niet bewust is dat zelfs de mens als zoogdier in de zomer anders zweet dan in de winter.

Nu, zelfs zo'n mensen als die maaslander (lijkt op 'maanlander' als je je antwoorden leest), zal ik in de toekomst ook nog te woord staan. Maar hopelijk zijn er voldoende mensen, die je sociaal zullen aankijken dat jij je in de toekomst een uitzondering voelt. Wie de echte Vlaamse geschiedenis kent, weet dat dit een geschiedenis is van hardwerkende mensen, die altijd altijd denigrerend behandeld zijn geweest, en die altijd verkiezen te handelen boven 'prietpraat'. In de volgende gemeenteraden in 2006, zal het hoedanook bijna zeker de zet zijn aan het Vlaams Belang om ditmaal de touwtjes in handen te nemen en te handelen. Wat ook de tonnen kritiek zullen zijn!

En elke misstap zal 1 zwaarder bestraft worden dan momenteel 10 misstappen samen.

Maar dat geeft niet. Ook ik ben zo eerlijk toe te geven, dat ik er werk zal van maken. Zo'n opmerkingen die mensen van het Vlaams Belang steeds in de hoek dreven en die daarvoor alleen al mijn bewondering genieten (om dat jaren te incasseren zonder zich kwaad te maken; d�*t is je verstand gebruiken), stimuleren dezelfde mensen net om verder te doen. Eurregio Maas-Limburg, je hebt de paragraaf in het Vlaams Belangprogramma van 'Vlaanderen binnen Europa' niet gelezen, èn die paragraaf is daar toevallig wel al ouder dan heel je programma Eurregio samen!

Bericht aan andere respondenten in deze rubriek: Doe wel en zie niet om! Een paar tegenstanders mogen ons niet van de rechte weg laten afleiden. We zullen niet kijken naar 'partijen', maar een nieuw netwerk van (ook veel jonge) mensen maken, waarin de ervaring van oudere economisch ingestelden (bedrijfsleiders; zelfstandigen; kaderleden) en de dynamiek van jongere (spring-in-'t-velds; rebellen; werkers en moegedopte werklozen) zullen leiden naar het nieuwe Vlaams gebouw. Niet alleen is een nieuwbouw veel goedkoper dan een renovatie, je kunt het ook inrichten zoals je het zelf wil. En laat ons vooral veel grote vensters erin plaatsen, want iedereen mag zien wat we in dat nieuwe gebouw zullen mogen doen. Laat ons de open boekhouding invoeren, dat we weten waar het belastinggeld exact naar toe gaat.

Enkel dat zal het criterium worden voor een coalitie met het Vlaams Belang, vrees ik. Anders moeten ze maar verder blunderen tot ze verdrinken. En als ze verdrinken, dan nog zal het Vlaams Belang met haar geweten de drenkelingen te nood komen. Maar dankbaarheid zal er nooit zijn, dat weten we intussen ook nooit. Daar doen we het ook niet meer voor. Geweten is een interne diepmenselijke drijfreden, geen externe.

Jean Marc VAN BELLE
[email protected]
die leive jongen is wel 67 jaar oud en heeft heel wat watertjes doorzwommen... inclusief als peutertje afgetroefd door de voorgangers van die partij (toen VNV en SS Vlaanderen en andere van dat soort)... dus aan de lijve ondervonden tot wat die in staat zijn) en dat praat je er niet uit...
dergelijke belevenissen kan je met je mooie theoretische praat die helemaal niet strookt met het ideëngoed van die partij, niet uitwissen... en ik zal het blijven zeggen...
en wat de Eurregio Maas-Rijn betreft...daar ga ik niet verder over uitweiden want heb dat al vaker gedaan... maar in onze regio voelen wij ons nauwer tot onze historische buren aangetrokken dan tot de rest van het NL-taalgebied van België... maar dat kunnen jullie niet merken, omdat verblind door waanideeën over een onafhankelijke NL-talige regio van België...
maar ja... je mag die ideeën verdedigen hoor... mij niet gelaten...
en dat vlaams geval dat je zo roemt... gaat de weg op van Haider, Fortuynen andere nationalisten... daar kunnen anderen die gedachten niet in praktijk omzetten... want de kopstukken te na genomen, zit er niet veel zaaks... en wanneer hun doelstelling niet lukt gaan ze verder... zoals die andezren in de dertiger en het begin van de veertiger jaren...
hopelijk zal je ontgoocheling niet tè groot worden wanneer de ware aard ervan boven komt drijven...