16 april 2020, 20:54
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak
Voor Griep en andere besmettelijke ziektes hebben ze procedures.
Ook voor andere specifieke gevalen, maar hoe dat nu juist allemaal in elkaar zit, dat weet ik nu ook niet.
Maar wat we nu meemaken is eigenlijk én een ernstig geval van een 'griep' én alles op een héél korte tijd.
Onze buur, een dokter op pensioen zei het ook.
In heel mijn loopbaan heb ik zoiets nog nooit meegemaakt.
Het is de tijdsspanne waarin alles verloopt die heel kort is, en dat was ook het initiële probleem en de reden waarom ze die piek absoluut wouden afvlakken.
Hem nog verder afvlakken voor de écht kwetsbare groep, dat wordt dan nog een stapje verder en dan zou je het zorgpersoneel mee in die groep moeten steken. Quanrantaine voor al de oudjes met inbegrip van het zorgpersoneel, en dat is nagenoeg onmogelijk.
Handgel & handschoenen is geen probleem. Mondmaskers voor iedereen, dat wordt dan weer een ander probleem gezien de impact van het virus.
Mondmaskers voor diegene die met de oudjes in contact komen, dat wel. Maar ik denk niet, op een paar uitzonderingen na, dat dit bij ons een écht probleem geweest is.
Wil je de kuisploeg e.a. er ook geven, dan spreken we wel van wat anders.
Wat die extra mondmaskers betreft, daar zitten we dus in 'de fout'.
Vraag is nu wel wie zijn schuld dit was ?
Met het vingertje wijzen is gemakkelijk, maar alles eens objectief proberen te bekijken, dat is dan weer iets helemaal anders voor bepaalden onder ons.
Ze waren op tijd besteld, en dan is het fout gaan lopen, ook bij volgende bestellingen.
Onze buurlanden hebben similaire problemen gehad.
Waar en bij wie ligt de fout ?
|
Waar ,
Oorzaak --->gevolg.
Geen zondebok zoeken.
|
|
|