Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
PhDW is de partij.
Het volstaat even de cijfers v/d verkiezingen te overlopen : zelfs nu in de nadagen van zijn carrière waar het coiffeurke decibels staat te verkopen is hij degene die zorgt voor stemmen.
Uitslag vlaams parlement 2019 : PhDW haalde 93.751 voorkeurstemmen wat hem met lengtes voorsprong de topper maakt in zijn partij. Al de rest sprokkelt met moeite 10 of 20.000 stemmetjes bij elkaar. Dat is niveau dorpspolitiek dus.
Daarbij één uitzondering : die gelobotomiseerde olifant uit Denderleeuw. Die haalde dankzij zijn 'chocomousse' campagne ook veel stemmen : 56.807 om juist te zijn.
Waarbij hij eigenlijk op schitterende manier aantoonde waar deze one-issuepartij voor staat : racisme in zijn zuiverste vorm.
Zijn fameuze tussenkomst in de gemeenteraad vergeten?
Weet je niet wat voor 'boek' dat heerschap geschreven heeft ?
Wat die arme vrouw ertoe gedreven heeft om het aan te leggen met zulk uitschot is mij onbekend...
Hun programma interesseert me niet. Reeds in 1996 hebben ze al op de meest hypocriete manier hun 70 puntenplan 'opgepoets' om niet meer in overtreding te zijn met het EHRM. Terwijl ze even bruin zijn doorgegaan in realiteit.
En belangrijkste van al : de man die het electorale handelsfonds van het Blok in zich draagt weigert afstand te nemen van zijn plan. En zijn partijbestuur durft hem daartoe niet te dwingen, omdat ze zelf electoraal geen sikkepit voorstellen.
Iets wat PhDW maar al te goed weet...
Die claim kan maar op één manier geloofwaardigheid krijgen : dat de auteur en zijn partij naar voren stappen en publiek zijn plan als moreel abject en een historische vergissing beschrijft en er dus afstand van neemt. Moest hij dat doen, dan zouden we kunnen spreken van een voortschrijdend inzicht.
|
Heb je dat boek eigenlijk gelezen? Ik wel. Het gaat over een virus dat ons bedreigt en dat nog zal nawoekeren lang nadat voor covid-19 een vaccin zal zijn gevonden. Het bevat o.a. een paginalange opsomming van - helaas onweerlegbare - voorbeelden van angstaanjagende inmenging van religie op de maatschappij.