Los bericht bekijken
Oud 21 april 2020, 07:42   #1626
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groteAntwerpseGust Bekijk bericht
Puur op basis van de grafiek die gisteren getoond werd kan ik besluiten dat ze ons nooit uit de lockdown zullen laten.
Dat was inderdaad mijn initieel bezwaar tegen deze comedie: je kan daar niet uit, eens je daar in zit. ZELFS met een sterk dalen (wat niet eens het geval is). Want alle "winst" is op een paar weken weer opgesnoept.

Maar allez, we zijn goed bezig. In Frankrijk heeft Pr. Salomon gezegd dat dit wel degelijk erger is dan de normale seizoensgriep. Ha, 't is te hopen he. Stel U voor dat hij het omgekeerde zegde: een wereld-economische depressie georganiseerd voor een griep.

Ik denk dat de regeringen hun flater aan het beseffen zijn, maar nu hebben ze de tanker op volle toeren aangedreven richting economische ijsberg, en het roer zit politiek vast he.

Wat zouden de schattingen zijn van de werkloosheidscijfers in 2022 ? 20% ? 25% ?

Ik denk dat men een goeie schatting kan vinden door naar de "tijdelijk werklozen" van nu te kijken, dat geeft een idee. Sommigen zullen natuurlijk terug aan de slag kunnen (niet veel), maar anderen die nu niet tijdelijk werkloos zijn, gaan hun job verliezen omdat hun bedrijf in september overkop gaat.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden