Los bericht bekijken
Oud 21 april 2020, 13:47   #71
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik lees het nu ook net in Newsmonkey.

bron : https://newsmonkey.be/bouchez-vervan...-ii-september/

Wat Magnette daarvan denkt, zal Bouchez zeer waarschijnlijk zijn kloten 'van de Schoof' aan vegen.
Die gast maakt iets mee wat in normale tijden onmogelijk is : door een speling van het lot is hij voorzitter van een partij die zowat 300% boven haar gewicht kan boksen. En daar nog mee weggeraakt ook.
Die gaat dat uitbuiten.

Dat gaat nog zwaarder wegen in het vervolgverhaal dan de angst van Magnette om tegen zijn eigen partijbestuur te moeten uitleggen dat finaal de PS en N-VA gedoemd zijn om samen te regeren.

Opportunisme wint altijd, in politiek. Bouchez heeft niets te winnen bij verandering, hij kan enkel verliezen. En dan is het direct heel zwaar in hun geval. Dan vallen ze van 6 ministers en dus 6 kabinetten terug op (maximum) 2. Je ziet van hier dat hij gaat temporiseren tegen de sterren op, en zijn 'prijs' extreem opdrijven om in te gaan op eender welk voorstel om de coalitie breder te maken.

Michel heeft jarenlang kunnen genieten van het comfort van een disproportioneel groot aandeel 'postjes' voor zijn partij. Bouchez is the new kid on the block. Die wil dat competitief voordeel heus niet na enkele maanden al weggeven aan zijn grootste tegenstrever (=Magnette) of die veredelde pastoor Nollet.

Ik reken erop dat hij droogweg gaat vragen aan de andere voorzitters : "wat hebben jullie te bieden aan mij, in ruil voor mijn akoord ? "
Bouchez kan dat niet alleen bepalen he. De Vlaamse partijen uit die constellatie krijgen dat verhaal hier in Vlaanderen niet uitgelegd vrees ik. Die gaan dan ook beginnen afhaken.

Ook de PS zit door deze noodregering in een foute opstelling. Nl. Waals aan de knoppen maar federaal de vijand aan de knoppen. Dat gaat ook allemaal beginnen pikken denk ik.

Fin, als deze regering de rit uit doet gaan er veel toegevingen moeten komen voor de PS en Ecolo. Gaan de rechtse regering dat laten dicteren door de oppositie?