Geachte PieterP,
Bedankt voor de moeite om onze website te consulteren.
Als liberaal heb ik respect voor uw mening, ik kan ze echter begrijpen doch niet delen
Uw analyse over Vlaanderen en onze sterke economische troeven i.v.m. die van onze zuiderburen klopt als men ze bekijkt vanuit lokaal perspectief.
Op wereldvlak verandert die realiteit niet, doch het perspectief is anders.
Men ziet Antwerpen als kleine wereldhaven niet in Vlaanderen maar wel in België
Probeer maar eens een Vlaamse sportdelegatie te laten deelnemen aan Olympische Spelen of Wereldkampioenschappen.
Met de tijd zou dit kunnen evolueren, doch ik vrees dat dit nog niet voor morgen is.
Wereldmentaliteiten veranderen vergt veel tijd en inspanningen.Veel heilige huisjes
dienen afgebroken te worden, en dat gaat niet van de ene dag op de andere.
Dat Antwerpen als burgervader een persoonlijkheid verdient en nodig heeft deel ik met U. Maar ik zie in geen enkele partij zo'n individu beschikbaar. In afwachting is dan Philippe de Belgique wel degelijk de nodige rode lap om in the picture te komen.
Hij moet er niks voor doen, gewoon erbij zijn, werkt al. Dit is op zich al een verdienste
die geen andere Belg hem zal nadoen, behalve zijn vader, die in het verleden vaak hoofd van Vlaamse en Belgische delegaties met brio tot vruchtbare resultaten wist te leiden.
En dat Philippe nu en dan eens uitglijdt is misschien niet goed, ligt vooral aan de gebrekkige houding van zijn entourage, en aan zijn onervarenheid.
Iedereen moet leren en de een is al hardleerser dan de andere.
Kan U mij de klepper voor Antwerpen aanduiden is het geval men voor centrum-rechts zou kiezen?