Discussie: Oliepiek
Los bericht bekijken
Oud 10 februari 2005, 08:06   #9
Emitzer
Lokaal Raadslid

Emitzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PHaZe
Inderdaad, we moeten voertuigen beginnen maken die niet meer op petroleum werken, dat is de eerste stap denk ik. Goede kandidaten voor energie transport middelen zijn op het ogenblik nogal beperkt dacht ik, omdat ze meer energie eisen om te produceren dan ze weer opleveren. Natuurlijk is dat nu ook al een probleem, maar als we straks met weinig meer moeten maken natuurlijk..

Waterstof zou een van de beste kandidaten zijn om enkele redenen, vermits het gebruik ervan relatief veilig kan gemaakt worden. Het wordt momenteel voornamelijk uit aardolie gewonnen, maar we kennen allemaal het electrolyse experimentje van chemie wel waar je 2 polen aansluit op een elektrische DC bron, waarna water zich vrij verdeelt in waterstof en zuurstof Ik heb een futuristische visie van boorplatformen die uiteindelijk waterstof door hun pijpleidingen zullen laten stromen, gewonnen uit zeewater en opgewekt door natuurlijke energie verkrijgbaar op zee (wind, waterbeweging, zon).
Ach giet er toch gewoon zonnebloemolie in ...Dat hebben ze in Nederland net bevonden, dat een auto net zo goed op zo'n spul kan rijden.

[FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki
vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT]

http://www.thetruthseeker.co.uk/

Laatst gewijzigd door Emitzer : 10 februari 2005 om 08:07.
Emitzer is offline   Met citaat antwoorden