Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Blijkbaar zit ook Lufthansa(en bijgevolg de dochtermaatschappijen waaronder SN "Air Afrique") in zulke slechte papieren dat het monster niet zonder overheidssteun kan overleven.
Dit is nu mijn grote vrees:
Namelijk dat die gigantische Europese relanceplannen waar Ursula Haute Coiffure en Charles Koyak aan werken gewoon maar zullen dienen om ONS geld te pompen in dit soort organisaties die reeds voor het virusje feitelijk al zombiebedrijven waren....(van de linkerzak naar de rechterzak en weer terug levend)....we vergeten vaak de eindeloze "herstructurereingen" die ze bezig waren maar die eigenlijk aantoonden dat ze geen werkend economisch model meer hadden....zoals de staalindustrie versie 1 en de steenkoolmijnen van indertijd....
|
Tja, de spoorwegen en openbare busmaatschappijen zijn ook niet rendabel. Maar de geïnvesteerde euro's leveren vermoedelijk wel multipliereffecten >1 op. Niet iedereen vliegt, niet iedereen neemt de bus. Maar iedereen betaalt er voor mee.