Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik heb geschreven dat die eigenheid dezelfde is over heel West-Europa. (en ik zou er nog kunnen bij zetten dat het in de us of a nog erger is, met de Trumpisten).
Verder oordeel ik niet over onze cultuur. Ik stel alleen maar vast.
|
Daar kan ik mee leven, Schoof. Ik stel ook alleen maar vast:
zoals die uitspraak uit de regio Vlaanderen van destijds.
Let wel: (en val niet van je stoel) MOCHT ik ervan overtuigd zijn dat jouw geliefde regio het echt beter zou doen na haar 'onafhankelijkheid' te verkrijgen zou ik de laatste zijn dat belachelijk te vinden en je er van harte succes mee wensen.
Om het cru te stellen: waar gaat het eindigen? Bij onafhankelijke stadstaten wanneer ik je logica doortrek!
Ik blijf de aangehaalde redenen gewoon larie vinden die uiteindelijk slechts MEER gaat kosten i.p.v. minder.
Die 'transferten' in eigen zak houden?
Laat me niet lachen. Zo werkt het niet in de echte wereld. (Is een beetje zoals de Britten en hun wekelijkse miljoenen die ze uit Europa terugnemen en zelf direct gaan gebruiken voor hun NHS).
Is flagrante 'Oren-aan-naai-erij' en de politici weten dat en gebruiken dat.
Gij weet dat ook, maar voor een of andere reden is er een weigering van je systeem om die data te onderkennen.
Los daarvan is er wel iets fundamenteels verkeerd gelopen tussen het N. & het Z. van de taalregio's. En dat moet verholpen worden op een of andere manier. Het land opdelen is echter naar mijn overtuiging gewoon de bevolking met nog meer kosten opzadelen.