Los bericht bekijken
Oud 28 april 2020, 09:27   #327
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Al dertien jaar lang passeert dat fictieve "Vlaanderen onafhankelijk!" scenario hier geregeld de revue...

Resultaat?
Ha die Jack, ik heb je van mijn negeerlijst gehaald, hij is terug leeg nu.

Alleszins, je bekijkt het plaatje te gedetailleerd. Doe een stap terug en bekijk de evolutie over de laatste vijftig jaar, misschien ben je te jong en heb je die - politiek bewust, niet helemaal meegemaakt, ik wel.

We komen uit een tijd waarin zelfs het begrip "federalisme' iets vies was en waarover niet gepraat mocht worden. Dat was de tijd toen zelfs de Belgische politici elkaar niet meer konden rieken of zien, met tot gevolg dat zelfs de Belgische partijen uit elkaar braken in Waalse en Vlaamse partijen.

Ondertussen hebben we meerdere partijen met een confederaal tot ronduit separatistisch programma. De wereld verandert, alleen Belgie - lees: het anti-Vlaamse profitariaat - probeert hetzelfde te blijven, dat werkt tot het barst.

Als het uw stelling is dat we de laatste tien jaar niet onafhankelijk zijn geworden dus zullen we voor eeuwig knecht blijven in Belgie, welja, dan valt er niets meer te zeggen.

Erg realistisch is dat niet natuurlijk.

Kwestie van het negeren van de evolutie de afgelopen vijftig jaar. Kop in het zand, er kan Belgie niets gebeuren...