Los bericht bekijken
Oud 28 april 2020, 14:59   #1808
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In tegendeel. Je springt niet uit het vliegtuig als je niet weet hoe je moet neerkomen, he.

Als je geen plan hebt dat als doel heeft om U naar een gewenste situatie te brengen, maar enkel maar een "eerste stuk", dan heb je geen plan. Als je zegt: "om uit de gevangenis te ontsnappen, gaan we ons na de wandeling in de toiletten verbergen" en dan vraagt men "en daarna, wat doen we dan ?", dan zou uw antwoord zijn "we zien wel, het is normaal om dat nog niet te weten". Wel, dan zeg ik "ge hebt dus geen plan om uit de gevangenis te ontsnappen".

Een lockdown doen, als ge niet weet waar ge daar heen mee wilt, en wat ge daarna gaat (kunnen) doen, is geen plan. Ge weet niet waar dat moet voor dienen.

Kom niet af met "de ziekenhuizen ontlasten", want dat is hetzelfde als "zolang ik in de WC verstopt zit, zit ik niet in mijn cel". Nee, ge ontlast de ziekenhuizen zelfs niet met een lockdown, ge stelt hun overbelasting uit tot na de lockdown.

Men heeft een lockdown beslist zonder dat dat deel uitmaakte van een plan omdat men toen geen idee had van hoe men eruit moest, en nog altijd niet, en dat is normaal. Ik heb het hier al 50 keer gezegd: een lockdown die nodig is, die kan je niet opheffen, en een die je kan opheffen, was in de eerste plaats niet nodig.

Er komt geen vaccin. Toch niet in de eerste jaren. Dus vergeet dat. Je kan niet in lockdown blijven tot aan een hypothetisch vaccin binnen enkele jaren dat misschien niet eens werkt. Wat is dat voor een "plan" ?

Men kan IC enkel maar niet overbelasten door in lockdown te blijven. Oftewel was die lockdown niet nodig.

Als er nu maatregelen mogelijk zijn die IC niet overbelasten, dan waren die in maart ook mogelijk. En als die in maart niet mogelijk waren, dan zijn die nu ook niet mogelijk.

Wij zitten nu op dezelfde infectiegraad als ergens begin maart waarschijnlijk.
Wij zitten nu op dezelfde infectiegraad als ergens begin maart waarschijnlijk. - Patrick

Hieraan twijfel ik. De mens kent al enkele duizenden jaren epidemieën. Hij heeft geleerd dat isolatie en tijd winnen helpen. Mensenoffers en bedevaarten leken niet succesvol maar isolatie en tijd wel. Wat de huidige beleidsmakers beslisten is zeker niet allemaal optimaal maar ze handelden volgens de huidige kennis en techniek.
Ik hoop dat men na een 12-tal maanden een objectieve analyse maakt. De rol van de pers daarin zou zeker moeten onderzocht worden op doelstellingen en methode.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden