Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler
Eigenlijk is het niet de taak van de overheid om te zorgen voor mondmaskers.
Zorginstellingen krijgen budgetten om hun aankopen te doen.
Corona heeft er voor gezorgd dat we met de neus op de feiten gedrukt worden. Plots zijn er miljoenen mondmaskers nodig. Het is perfect doenbaar om mondmaskers in stock te hebben en ze Europees te fabriceren.
Om geen stock, met vervallen mondmaskers te moeten vernietigen, moeten we gewoon FIFO toepassen. Iets dat in de voeding- en andere industrie, heel normaal is.
|
Ik heb reeds vele jaren in een kast een kartonnen doos met daarin een kleine voorraad van ergens een tiental maskers die ik ooit gekocht had in een winkel van professionele benodigdheden (hoofdzakelijk ijzerwaren). Die had ik destijds gekocht voor het geval ik ergens stoffig werk moest uitvoeren. Ik had nog nooit aandacht gegeven aan hetgeen op die maskers afgedrukt stond. Tot enkele weken geleden wanneer alles op zijn kop stond door La Santa Corona. Tot mijn stomme verbazing las ik: FFP2. Asjeblieft!
Waarom ik dit vertel is het volgende: die maskers zijn op zijn minst tien jaar geleden gekocht. Ze werden bewaard in de oorspronkelijke verpakking in een kast in het duister en in een licht verwarmde locatie. Die maskers zijn nog steeds in gloednieuwe staat. Wanneer je dan hoort dat vorig jaar op order van de betrokken politica een voorraad van meer dan een miljoen maskers gewoon werd vernietigd omdat de “vervaldatum” overschreden was... om daarna in corona-tijdperk geconfronteerd te worden met een schreeuwend tekort aan maskers dan heb ik toch wel bedenkingen bij die “vervaldatum”...