Los bericht bekijken
Oud 30 april 2020, 20:25   #1892
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist, misschien door het weer. Maar hoogstwaarschijnlijk omdat er herd immunity werd bereikt. Epidemieen duren meestal maar een paar maanden, *net precies* omdat ze dan "hun ronde" gedaan hebben. Nu hebben we die "ronde" met alle macht tegengehouden, dus is er geen reden dat daarom de epidemie stilvalt. Het weer, misschien... Maar er zijn toch ook veel besmettingen in warmere landen, dus zo geweldig lijkt mij dat ook niet.

We zien wel, of het terug gaat stijgen of niet. Ik verwacht mij natuurlijk van wel, al hoop ik dat er inderdaad een "mirakel" gebeurt. Ik moet niet altijd gelijk hebben he Ik ben serieus 100 keer banger voor de economische crisis dan voor die ziekte, hoewel het goed kan zijn dat in mijn persoonlijk geval, het andersom moet zijn.

Het is bijna zeker dat een tweede golf aankomt in het najaar, als de na-lockdown golf er niet is. Zeker met een corona virus waar we tegen dan het gros van onze immuniteit van kwijt zijn. Omdat het dan van het zuiden terug naar het noorden kiepert. Met een beetje chance is het dan gemuteerd in een vriendelijker maar besmettelijker versie, maar ik zou er niet op wedden: het lijkt moeilijk te zijn om veel besmettelijker te zijn dan dit (jaja, mazelen...)
Virussen zijn eigenijk rare beestjes.
Ze zijn trouwens het beste bewijs van de Evolutie-stelling.
Ze muteren tegen een topsnelheid en passen zich voordurend aan naar de omstandigheden.

Nu, een tweede golf is nooit uit te sluiten, maar het is koffiedik kijken om te zeggen wanneer we die gaan krijgen.
Die kan in oktober uitbreken, maar voor hetzelfde geld duurt het nog 10 of 20 jaar voor er een tweede golf komt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden