Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder
Ik stel vast dat een groenlinks leger van trollen er alles aan doet om deze documentaire te ontkrachten en in een slecht daglicht te stellen.
Dan moet dit gewoon een goede documentaire zijn...
Uiteraard dateren sommige aangehaalde feiten van enkele jaren geleden maar zijn ze daarom niet meer relevant? Ik geef een voorbeeld:
Men argumenteert dat de Chevrolet Volt, de elektrische wagen die aan bod komt, één van de eerste elektrische wagens was die op de markt kwamen. Maar daarover gaat het toch helemaal niet? Het gaat er om dat als je een elektrische wagen gaat opladen met elektriciteit die afkomstig is uit steenkool je helemaal niet zo ecologisch bezig bent. Of dat nu de laatste nieuwe Tesla is of een Chevrolet Volt van de jaren stillekes maakt niets uit.
Zogenaamde "biomassacentrales" zijn tot op de dag van vandaag actief en rijven in sommige landen nog altijd subsidies binnen. Als die centrales draaien op het verbanden van bomen... Daar moet toch ook geen tekeningetje bij gemaakt worden.
Al die zogenaamde milieu goeroes en organisaties die door de mand vallen als ordinaire poenscheppers, is dat dan allemaal niet juist omdat het van enige tijd geleden zou zijn? Ik dacht het niet.
Feit is gewoon dat wanneer gelijk welk concept vanuit een commerciële hoek wordt bekeken al het andere over boord gaat: milieu, het ethische, enzovoort.
|
Laat me oprecht hopen dat u me daar niet toe rekent.