Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Je hebt gelijk, het is geen crisis. Ten hoogste een fait divers.
|
Ga dat maar uitleggen bij families die iemand verloren hebben door Corona.
"Uw dochter dood? Fait divers!"
Citaat:
Er zijn op dit ogenblik wereldwijd 5 keer minder corona doden dan het verkeer elk jaar veroorzaakt.
|
Ja? Goed dat we dan maatregelen hebben genomen, anders was het vast nog veel hoger geweest.
Citaat:
Op dit ogenblik betekent het aantal corona doden in de wereld (250 000 dus) min of meer een halve percent van de normale aarlijkse sterfte.
|
Weer hetzelfde.
Citaat:
Het aantal corona doden in gans de wereld is op dit ogenblik kleiner dan DE HELFT van het aantal normale sterftes in Frankrijk alleen.
|
En nog maar weer eens.
Sorry hoor, maar mijn tenen gaan krullen van zulke vergelijkingen om aan te tonen dat 'Corona helemaal zo erg niet is'.
Voor mij is een mensenleven duidelijk meer waard dan voor u.
Als er in bepaalde grootsteden (NY bv.) zoveel mensen sterven dat ze in massagraven gestoken moeten worden, dat er van tenten hospitaals gemaakt moeten worden en dat de lijken liggen te rotten in koelwagens en je blijft dan nog volhouden dat het hier over een fait divers gaat is er volgens mij iets mis.
Citaat:
Om dit fait divers even in perspectief te plaatsen.
|
Daar ga je dan toch bij een ander mee af moeten komen.
Zulke vergelijkingen om alles in 'perspectief' te plaatsen gaan er bij mij echt niet in.
Citaat:
Natuurlijk, men is HEEL TRAAG TRAAG TRAAG op weg om daar iets "lichtjes tot nauwelijks" merkbaar van te maken.
|
Ja, en mensenlevens mee te redden. Je weet wel, een mensenleven, dat ding dat voor u niet van tel is...
Citaat:
Als het helemaal in het "ergste scenario" uitwoekert, zou het dit jaar wel eens het normale aantal doden bijna kunnen verdubbelen, maar we moeten daarvoor nog een hele lange weg gaan en dat ergste scenario lijkt minder en minder waarschijnlijk (mochten er dus GEEN maatregelen zijn en we laten het woekeren).
|
Ieder zijn gedacht maar ik ben van mening dat zo'n ziekte gewoon uit laten woekeren een misdaad tegen de mensheid is.
Ik begreep vanaf dag 1 ook het standpunt van de Nederlandse regering niet. "Ja, we gaan waarschijnlijk een hoger dodental kennen maar..."
Dan denk ik: is mensenlevens redden niet prioriteit nummer 1 voor elke westerse regering?
Citaat:
Maar verder: maatregelen stoppen het niet, ze vertragen het enkel maar wat.
|
Alsof dat we dat niet wisten. Tuurlijk doen ze dat. Dat is ook de bedoeling. Vertragen. Zodat onze ziekenhuiscapaciteit niet tekort gaat schieten, zodat dokters niet dagelijks de keuze moeten maken tussen wie mag verder leven en wie niet, zodat er in de maanden tot een vaccin of medicijn zo min mogelijk doden vallen.
Als je dat allemaal niet interesseert heeft dat natuurlijk allemaal geen nut.
Citaat:
Deze crisis is enkel en alleen maar een DRAMATISCHE maatschappelijke crisis omdat men op een fait divers gaan panikeren is, en de maatschappij met onnozele, drastische maatregelen de afgrond heeft ingestuurd.
|
"De maatschappij de afgrond heeft ingestuurd"...
Wie is er nu aan't panikeren?