Los bericht bekijken
Oud 8 mei 2020, 17:32   #139
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is wel raar hoor: ik heb een collega die van ginder is, en daar was het in de straten rustig, maar alle winkelcentra zaten vol volk.

Maar het effect is niet zodanig dat de economie spontaan remt gedurende een korte tijd. Het effect zit hem vooral dat het SNEL ACHTER DE RUG IS.

Wat telt bij een economie is de toekomstvisie. Als de epidemie overwaait, is het inderdaad op 1 of 2 maanden gedaan, en nadien klaart de horizon uit.
Ja da's nogal relatief uw snel hé
We zijn nu ook geen twee maanden verder
Lock-down is begonnen op 18 maart dacht ik..en dat was in feite een light-versie
Bedrijven konden nog steeds wettelijk blijven draaien mits de nodige maatregelen...toch sloten er velen ... waarom ?
Dus als ge er nu in slaagt het zaakje terug op gang te trekken mits maatregelen ( die ge anders niet had kunnen treffen op 1 23 ) dan is er in principe geen verschil

Citaat:
Wij hebben nu de schrik-veer totaal opgespannen, de fundamentele vrijheden voorgoed in de vuilnisbak gegooid (jaja, ooit zullen we weer vrij mogen vergaderen, bewegen en zo, maar dat *principe* dat dat onwrikbaar een recht was, is voorgoed eraan),
Dat is dan voornamelijk Uw misverstand...want die waren niet absoluut
Misschien weer een pluspunt van heel het gebeuren dat we er even bij stilstaan dat wat we voor vanzelfsprekend hielden het helemaal niet is.

Citaat:
en we staan nog niet verder dan in maart. Voor niks is een "oplossing". We ontdoen gewoon maar zekere regels die niet houdbaar zijn, en verder, niks.

Het zal terug gaan woekeren, of er zal een mirakel gebeuren. Meer hebben we niet gewonnen.
De epidemie en alle doden zijn nog altijd VOOR ons. De schrik is er nu volledig. Niks gewonnen sinds maart gewoon twee maanden gedood, en geen millimeter verder. Wel veel kapot. Veel dingen kwijt. En geen horizon.
Waar haalt ge datte
Er is de bewustwording die er voordien niet was...da's la een erg belangrijk gegeven
Bedrijven hebben gedurende een maand en langer oplossingen gezocht en staan er nu beter gewapend voor
We vertrekken in feite terug van 0 ( allez 5%) zonder uitbraak die al in het verschiet lag en mét maatregelen
E is wel degelijk sprake van een horizon ( en da's dus goed voor ondernemerschap en economie ) maar uiteraard niet zoals dat was in een wereld zonder dat virus.

Citaat:
Hier bereiden de universiteiten zich voor om in september enkel maar les via visio te geven, bijvoorbeeld. Geen kat die weet hoe het moet met school en kinderen. Niet nu, en ook niet volgend jaar.
ja en ...ge spreekt net uzelf ergens tegen hé
Ge zegt dat we geen stap verder zouden staan
Ah neeje he

Citaat:
DAT is de economische ramp: een doembeeld vooruit schuiven, de horizon voor onbepaalde tijd verstoppen, en schade opstapelen.
Als dat de economische ramp is voor jou ( dat het leven zich niet onmiddellijk kan herstellen en misschien nooit meer hetzelfde zal worden ) dan vrees ik dat alles te maken heeft met het virus en niks met de maatregelen

Citaat:
Iedereen doet nu alsof die lockdown iets opgelost heeft. Maar er is niks veranderd he. We staan gewoon waar we stonden begin maart. De epidemie moet nu terug uitbreken. Wat gaan we doen ? Terug een lockdown ?
Niet laten uitbreken ...wat denkt ge daarvan ?
In dat aspect staan we véél verder dan in maart want dan was het al uitgebroken

Ik zei het je ooit al eens.
Ik ben het volledig met je eens dat een lock-down niet had gemoeten indien we op voorhand de nodige maatregelen hadden getroffen die we nu treffen
Maar dan spreek ik over januari - februari misschien zelfs eerder.
Dat vijgen na Pasen ..niemand had dit voorzien

allez..neem me niet kwalijk...ik ga wat corona-maatregelen creatief interpreteren en een pint gaan drinken

Laatst gewijzigd door praha : 8 mei 2020 om 17:35.
praha is offline   Met citaat antwoorden