Los bericht bekijken
Oud 9 mei 2020, 07:51   #127
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is duidelijk dat er "fondsen" ingezameld worden ,grotendeels samengesteld met middelen die schulden zijn,(te betalen door belastingsbetalers) met slechts 1 doel.
En dat is om de "uitgevende organisatie" ,organisaties als de EU en de VN nog enige "hefboom" te geven om zich belangrijk voor te doen in een kwestie (COVIDS) die grotendeels door de regeringen zelf aangepakt wordt...
Wie met geld staat te zwaaien kan op belangstelling rekenen,wees maar zeker.
Alleen maar respect voor mensen als Bill Gates die privé-verworven geld pompen in hulpschema's.Centen die niet,zoals belastingsgeld (waar gedreigd wordt met de macht van staat en justitie om het te bekomen),onder dwang verworven zijn.
Dat oprichten van allerlei multinationale "staatsgeldfondsen" zal uiteindelijk een beetje hetzefde effect hebben als het allemaal tegelijk bestellen van mondmaskers...Er komt slijtage op de logistieke ketting en uiteindelijk.....vertraging want teveel "managementsniveaus" en zelfs "geld kakken" kan maar tot zekere hoogte hé.Supranationale orgainsaties als de EU zijn TE LAAT op de party en het siert hen niet nu vlugvlug ook nog eens iets te "organiseren" (in plaats van in stilte te steunen en bemiddelen)...
Teveel managementniveaus zie ik als een der pertinentste en meest opvallende gebreken die aan het licht kwamen en komen in deze crisis.
Zowel op beleidsniveau (politiek plus administratie) als bij een hoop bedrijven die bewijzen te obees te zijn gestructureerd om adequaat en vlot te kunnen reageren.

Hoe groter de structuur hoe logger. -> Hmmm, is dat echt nieuw?