Los bericht bekijken
Oud 10 mei 2020, 11:29   #89
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Mijn ervaring is dat Amerikanen lullen om te lullen. Een afspraak bij hen is zo goed als niets waard als je te lang uit het zicht verdwijnt. Laatste kan een afspraakje voor een basketbalspel zijn, bijvoorbeeld een dag eerder gepland — of het voeren van een simpele opdracht, bijvoorbeeld een maand eerder gepland.
Dat is toch eerder een Latijns Amerikaans trekje denk ik. Maar ergens heeft de VS ook iets van een ontwikkelingsland met kernwapens. Extreem rijken en een grote massa die verwaarloosd wordt en uiteindelijk niet anders kan dan in de informele economie terecht te komen. Zolang er wat trickke down kruimels van tafel vallen valt dat niet zo op maar kijk nu bv. Twee derde van degenen die hun werk verloren in de VS tijdens corona kunnen niet op werkloosheidsuitkering rekenen. Vergelijk dat met Europa. Europa zou (mits ontvoogding) een zoveel aantrekkelijker voorbeeld zijn voor anderen om te volgen. Maar jammer genoeg wordt het onder druk gezet om de VS te volgen ipv dat het haar eigen systeem exporteert. Dat is in alle aspecten een domme politiek.

Citaat:
Ook het "you are with us or against us" is een typisch Amerikaans trekje.
Dat is oorlog staal die zelfs presidentem openlijk gebruiken in de VS. Oorlogstaal past bij de oorlogsnatie bij uitstek van onze tijd. Maar wat heb je aan het bedreigen, boycotten, veroveren van andere landen als je ondertussen je eigen mensen in massagraven dumpt en opgestapeld laat rotten in niet gerefrigeerde vrachtwagens? [/quote]
Citaat:
Deze vormen van omgang met elkaar zie ik niet bij Europeanen terug. Gelukkig niet.
We beseffen te weinig dat we doorheen de geschiedenis wel degelijk een Europese identiteit gecreëerd hebben.

Laatst gewijzigd door Bach : 10 mei 2020 om 11:30.
Bach is offline   Met citaat antwoorden