Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Kijk, deze ziekte doodt ten hoogste 1% van het volk. Dat is piepklein. Dat is evenveel als er elk jaar normaal al sterven. Dat is niet iets om de fundamentele structuur van uw maatschappij voor kapot te maken, noch zelfs maar de welvaart van 1 jaar.
We gaan de welvaart van 99% van de bevolking, laat staan hun fundamentele vrijheden, toch niet gaan omzeep helpen voor die 1%, terwijl er TOCH elk jaar 1% sterft, he.
Ik weet niet hoe men dat anders kan zien.
In het allerergste geval, de absolute bovengrens aan wat er verkeerd kan gaan als men de ziekte laat bollen, gaan er dit jaar eens twee doden zijn, daar waar er elk ander jaar 1 dode was. Ge gaat mij toch niet zeggen dat dat anders is dan piepklein he.
|
Nu tel je weer op zo'n boekhoudkundige manier.
Jij zegt: "We gaan van 1% naar 2% dus dat is geen probleem."
En weer vergeet je dan alles wat er verder nog bijkomt. Het probleem bij corona is immers niet enkel de overlijdens.
De toestand in ziekenhuizen vergeet je hier wederom. Het was met maatregelen al doffe elende in ziekenhuizen. Wat het verplegend personeel en de dokters daar moeten doorstaan is dan blijkbaar ook weer van geen tel want niet in cijfertjes vast te stellen.
Ook weer fiets je vrolijk voorbij de gemoedstoestand van mensen als er plots dubbel zoveel overlijdens zijn.(want hoe klein je de cijfertjes ook laat lijken, van 1 naar 2% is nog steeds een stijging van 100%). En ja, ook onze gemoedstoestand kan je niet in cijfertjes vatten dus van geen tel voor u.
Ik ga er over ophouden want 1 ding is wel duidelijk. Jij tracht de hele coronacrisis puur boekhoudkundig te bekijken. Het enige wat telt zijn cijfers. Het idee dat we hier wel met mensen werken die allemaal gevoelens hebben speelt voor u geen enkele rol.
En voor mij speelt dat een grotere rol dan cijfertjes.
Jij mag dat voor mijn part dom en zonder realiteitszin vinden, ik vind dat niet.
Dat is de situatie en ik denk dat we hier eindeloos over verder kunnen kibbelen als we dat zouden willen. Maar dat ben ik niet van plan...