Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2020, 07:04   #44
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Toch een raar vergelijk.
Je hebt toch de taak als leerkracht om op een adequate (leeftijd) wijze de boodschap, de kennis, aan je leeftijdsgroep over te maken.
Met het vingertje zwaaien heeft weinig zin.
Oorspronkelijk was de heropening van de school voorzien voor nu maandag 18 mei.

Omdat niet ALLE 'veiligheid- en voorzorgsmaatregelen' werden gerespecteerd, maakte de belangrijkste vakbond bij ons daar bezwaar tegen.

Nu is de heropening verschoven naar maandag 25 mei.

Ik keek écht reikhalzend uit naar het samenzijn met (ongeveer één derde van) mijn leerlingen, maar moet daar nu noodgedwongen nog een week mee wachten.

Welk effect deze spijtige - maar ongetwijfeld niet onverstandige - beslissing op die jongeren gaat hebben, weet ik niet, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat ze die op gejuich gaan onthalen.

Het ging (én gaat) er mij in mijn héle loopbaan nog nooit om met 'het vingertje' te kunnen zwaaien.

Ik zal die jonge mensen echter wel moeten wijzen op het feit dat de 'post-corona'-tijden helemaal anders zullen zijn dan die waar ze tot nu toe van droomden/op rekenden/hun toekomstplannen op baseerden.

De 'spelregels' zijn veranderd, hé.

Zij zullen ongetwijfeld zwaar te lijden hebben onder de sociaal-economische ramp die 'wij' - t.t.z. ondermeer 'onze' culturele, economische & politieke 'elite' die 'wij' op hen loslieten - voor hen hebben gecreëerd.

Ik vraag me af hoe 'flexibel' zij daar tegen heug en meug mee om zullen gaan.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden