Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc
Maar een rusthuisbewoner heeft dus 50 keer meer kans om aan covid-19 te sterven dan zijn leeftijdsgenoten buiten het rusthuis. Dan kun je moeilijk beweren dat je je zwakste inwoners beschermd hebt, of dat je je 'soldaten' in deze 'oorlog' op de correcte plaats hebt ingezet.
|
Ah, nee, alles werd juist gedaan om die mensen het hardste te treffen he. Ik weet niet of dat de bedoeling was, maar dat het duidelijk was dat de ganse politiek rond corona erop gericht was om zo veel mogelijk rusthuisbewoners te doden lijkt mij voor de hand liggend.
Immers, je sluit enorm veel zwakke en kwetsbare mensen op samen, en je laat de "besmetterscohorte" (de verzorgers) erop los. Je verbiedt hun familie van ze weg te halen of ze te bezoeken. Dat heeft toch wel enige overeenkomst met Auswitch zou ik denken, en de gevoerde politiek heeft dan ook de verwachte resultaten afgeworpen.
Terwijl ouderen die NIET in zo een exterminatie kamp zaten, afhankelijk waren van de moordzucht van hun familie natuurlijk, maar dat dat stukken kleiner is wil ik best aannemen.
Komt daarbij de lockdown die de epidemie vooral lang laat duren en vooral de besmetterscohorte (de verzorgers) maximaal "inpepert", en het plan lijkt mij compleet, he.
Ik zeg niet dat het zo bedoeld is. Waarschijnlijk niet Maar dat komt omdat het idioten zijn die al die beslissingen nemen, en dan kom je soms tot heel efficiente manieren om vooral te doen wat je niet wilde.