Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Bent u er zeker van dat iedere bakker bereid is om bijvoorbeeld een feesttaart in de vorm van penis te bakken?
Daarnaast vraag ik wel af wat ik achter die woorden van u eigenlijk moet lezen. Het voorbeeld zou tekenend zijn voor... tja... waarvoor eigenlijk?
Is het dan in deze vrije samenleving niet onaanvaardbaar, verwerpelijk of niet toegestaan om een eigen overtuiging te hebben en bijgevolg ook te handelen vanuit dat standpunt? Of moeten mensen gekneed worden tot hersenloze sujetten die zonder zich ook maar enige vraag te stellen op alles ingaan en met alles akkoord gaan? Of geldt uw afwijzing enkel omdat u een heikel hebt voor mensen die vanuit een religieus standpunt naar het leven kijken?
|
Dat een bakker nog maar denkt dat hij de vraag van een klant moet internaliseren is gewoon hilarisch. Iets voor een sketch eerder dan het echte leven.
En eigenlijk ga je straal voorbij aan het feit dat niet-gelovige bakkers dat constant doen.
Laat me nog een voorbeeld geven. Ik zou het schandalig vinden dat een taxichauffeur een priester of non zou weigeren te vervoeren. Helaas zijn de voorbeelden legio van taxichauffeurs die weigeren homokoppels mee te nemen.