Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2020, 17:55   #2481
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wel, wel, wel, patrick verandert van idee t.o.v. vroegere stellingen.
Hoe komt dat ?

Nee, ik verander niet. Ik zeg nog altijd dat Van Ranst aan het zeveren was toen hij stelde dat maskers gezonde mensen niet beschermen. Uiteraard beschermen die gezonde mensen. Het is zo dat als zieken maskers dragen, dat uiteraard ook werkt, dat zegt Van Ranst wel, maar dat is de standaard functie van een chirurgisch masker. Als zieken een masker dragen, helpt dat. Als gezonden een masker dragen, helpt dat OOK (Van Ranst ontkende dat). Als beiden een masker dragen, is dat nog beter.

Wat ik zeg is: als je een bescherming wil met zo min mogelijk maskers te gebruiken, en er is 1 zieke in een groep van 100, dan is het beste om enkel die zieke een masker aan te doen, dat kost U maar 1 masker.

Je hebt ongeveer hetzelfde effect door de gezonden een masker doen te dragen, maar dan heb je er 99 nodig.

En wat het beste is, is dat iedereen er een draagt, maar dat kost U 100 maskers.

Maw, als je er goedkoop van af wil, en elk masker zo nuttig mogelijk wil gebruiken, laat je enkel de zieken er een dragen, gewoon omdat er minder zieken rondlopen, en je zo minder maskers nodig hebt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden