Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle
Met knelpuntberoepen, lijk je me steeds in een doodlopend straatje te zitten. Ze zullen er op zich altijd zijn.
Stel, we gaan het beroep van verzorgende opwaarderen. (en dat lijkt me oprecht nodig)
De lonen worden aantrekkelijker gemaakt en er wordt meer aandacht gegeven aan de balans werk/privéleven. Het (gewenste) gevolg hiervan is, dat meer mensen kiezen voor een loopbaan als verzorgende.
Bijkomend effect, is dat die mensen niet kiezen voor een andere loopbaan; die als gevolg van het opwaarderen van 'verzorgende'; aldus minder aantrekkelijk is geworden. Het zal even duren alvorens onze samenleving daar de gevolgen van gaat kennen; en al helemaal als zich een andere ramp/crisis stelt, waarin net die sector heel relevant/nodig blijkt te zijn.
|
Heel veel zijn er na de sluiting van Ford Genk naar de zorg gegaan, probleem is dat naar mijn mening de zorgsector ook iets van een soort roeping moet hebben, niet alleen van jobzekerheid en goede verloning. Als je dat niet met hart en ziel kunt doen dan ben je daar niet op de juiste plaats.