Infinity wordt nog altijd de Japanse BMW genoemd.
Verkoopt vooral in de USA, ~75%. Cijfers vind je ook via wiki.
Wel stijgende verkoop 2015-2017, Lexus had dalende verkoop in US.
Lexus hield goed stand in
Europa, Infinity bleef daar eerder zwak:
Citaat:
Year: U.S. sales[30] Canada sales[31] Europe sales China sales
2015: 133,498 11,300 5,427 25,467 [33]
2016: 138,293 12,114 13,775 26,131
2017: 153,415 12,488 12,571 27,826 [34]
https://en.wikipedia.org/wiki/Infini..._calendar_year
|
Lexus verkocht 2017 nog meer dan 300k in de USA of ca. het dubbele van Infinity.
Recente cijfers is voor andere.
Dat Nissan zich op de groeimarkten gaat concentreren en meer als premium is te begrijpen, luxedochter
Infinity verkocht in 2017 al amper 12,5k - of maar 6% - in Europa wslk was toen de verdere daling reeds begonnen.
Citaat:
Nissan zou zich terugtrekken uit Europa om zich te concentreren op de Amerikaanse, Chinese en Japanse markt. De zet maakt deel uit van een meerjarenplan waarmee de autobouwer zichzelf wil heruitvinden, na jaren van imagoschade en dalende verkopen. Dat schrijft persagentschap Reuters op basis van anonieme bronnen met een goede kennis van het plan.
Nissan wil een nieuwe start na enkele turbulente jaren. De Japanse autofabrikant wil enkele structurele fouten wegwerken die kwamen bovendrijven in de nasleep van het ‘onorthodoxe’ vertrek van ex-topman Carlos Ghosn.
Reuters doet een gedetailleerde meerjarenstrategie uit de doeken, waarbij Nissan zou focussen op zijn drie groeimarkten: de Verenigde Staten, China en Japan. Volgens het persagentschap zou de strategie, die zij al konden inkijken, aan de wereld getoond worden op 28 mei.
|