Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
Ik denk dat je niet volledig mee bent.
Behoudens mijn liberale bezwaren en in het achterhoofd dat ge al met zulke tijdelijke opschorten van rechten voor (of onder het mom van) volksgezondheid kan ik wel ergens in de 'logica' ervan inkomen.
Begrijp je ?
Ge kunt evengoed neuten over waarom ge niet op een publieke bank ( iedereen betaald dat en heeft dus ergens een recht) moogt gaan zitten
In dezelfde zin is heeft daar ook niemand last van, brengt geen extra risico mee (behoudens het respecteren van de algemene andere maatregelen)
|
Momentje.
Ondertussen wordt meer en meer beroep gedaan op het gezond verstand. Inderdaad, als je maatregelen versoepelt wordt controle op de uitvoering lastiger. Logisch. En als iemand z'n verstand niet gebruikt, dan ben ik de eerste om de persoon in kwestie daarop te wijzen. Toch in ieder geval als de gezondheid van de medemens op het spel staat.
Probeer nu eens te vertellen hoe je dit verbod op tweede verblijf binnen deze context kunt plaatsen.
Dat verhaal over dat bankje heeft ondertussen geen zin meer.
Hoofdzaak is dat de basisregels worden gerespecteerd: afstand, handjes wassen, bubbels, ....
Iemand die dit corona verhaal een beetje volgt mag toch proberen consequent te zijn.
Tja, als je redeneert in de stijl van "wat niet expliciet toegelaten is, is per definitie slecht" dan is dit toch een beetje uw probleem.