Toch wel. Dan moet ik elke vakantie opnieuw betalen. Nu heb ik één keer betaald om een gans leven op vakantie te kunnen gaan.
Wat betreft belastingen. Ik kreeg vandaag mijn aanslagbiljet onroerende voorheffing (!!!!!bedriegers: dat is geen, voorheffing). 625 euro.
Gemeentebelasting + provinciebelasting tweede verblijven: 1100 euro
Inkomstenbelasting op fictieve* huur= geïndexeerd kadestraal inkomen x 1,4 wordt bij mijn inkomsten geteld. Ongeveer 500 euro te betalen (als gepensioneerde heb ik een laag tarief)
Ik betaal dus jaarlijks meer dan 2.200 euro belastingen op een tweede verblijf met een bewoonbare oppervlakte van ong. 50m².
En dan zijn er die vertellen dat tweede woningen niet belast worden.
*En dan moet ge weten dat ik in dat verblijf niet mag wonen, of verhuren om te wonen (geen domicilie). En niet mag verhuren als vakantieverblijf omdat het niet beantwoordt aan de door de Vlaamse overheid opgelegde normen.
https://www.toerismevlaanderen.be/lo...vakantiewoning
En dan wilt gij dat nog eens belasten omdat dit niet noodzakelijk is? Met een BMW rijden is ook niet noodzakelijk. Op restaurant gaan eten is ook niet noodzakelijk. Buitenlandse reizen is ook niet noodzakelijk. In een stad wonen is ook niet noodzakelijk....Ga dat dan ook maar belasten.