Los bericht bekijken
Oud 20 mei 2020, 13:15   #12
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik begrijp uw reactie niet goed. Met mijn post wou ik duidelijk maken dat Unia overbodig is. Discriminatie is een misdrijf en voor een misdrijf kan je klacht neerleggen.

Daar heb je helemaal geen Unia voor nodig.

Als ik als huurder een probleem heb met mijn verhuurder, dan ga ik naar de vrederechter. Daar hoeft toch geen instantie tussen te zitten waarbij ik klacht kan neerleggen en die dan namens mij naar de vrederechter gaat?
In het Midden-Oosten hebben alléén in Israël holebi’s [de LGBT gemeenschap] gelijke rechten en dat reeds sinds 1988. Sinds 1994 kunnen holebi’s legaal samenwonen en een samenlevingscontract afsluiten; sinds 1998 worden holebi-optochten [Gay Pride Parades] gehouden zowel in Tel Aviv als in Jeruzalem en sinds 2005 mogen holebikoppels kinderen adopteren. Homo’s vervullen ook hun legerdienst en kunnen zelfs zetelen als rechter.

Dat de Hongaren maar in Israël in de leer gaan. Misschien steken ze er wel iets van op.