Tussen gemeenten onderling is er toch wel wat wrevel...
Het was voor mij de aanzet om (want ik bemerkte dat soort gedrag al eerder) een draad te starten over hoe politici met elkaar omgaan op o.a. Twitter en soortgelijken.
De aanzet, waar ik het over heb, betreft hoe Bart Tommelein in zijn Oosende de zaken aanpakt.
https://www.oostende.be/zomer-2020-e...ver-plannen-st
Citaat:
Oostende zal daarom inzetten op een maximale spreiding over de verschillende stranden op basis van volgende uitgangspunten:
1.Oostendenaars en tweedeverblijvers kunnen steeds van het strand genieten
2.Hotelgasten en huurders van vakantiewoningen zijn zeker van hun plek op het strand.
3.Dagtoerisme blijft mogelijk en wordt gespreid over de verschillende Oostendse stranden.
|
Het valt me op dat er nogal wat wordt bericht over 'tweedeverblijvers' die terug naar het strand mogen; hoewel in de communicatie van de stad Oostende staat te lezen, dat dit ook geldt voor de Oostendenaar.
Mij lijkt het niet wettelijk, daar het strand en de zee niet van de Oostendenaar is; wel van de Vlaamse Gemeenschap. In het kader van zijn idee om met de strandpas te werken; was dit trouwens ook al eens voer voor discussie.
Dus ofwel negeert Tommelein dit gegeven; of er zit naar aloude gewoonte een gat in de wet, waardoor het wel degelijk mogelijk is om aan (wat het in feite is) te discrimineren.