De ID.3 naast de dinosaurier GTI in de showroom.
Wie nog wilt lullen en pingelen over stank en gezuip, en duur onderhoud, moet het plofmodel maar kiezen.
Zo zal de agency-showroom eruitzien met het seriemodel ID.3 : 'Now you can'.
Start juni 2020. In de zomer ga ik toch eens kijken bij mijn dealer.
Configuratie hoogstens 10 kliks.
Citaat:
The sales launch of the ID.3, starting in Europe in June, marks the start of the agency model.

Het nieuwe proces weerspiegelt nog een andere manier waarop elektrische voertuigen de autobusiness fundamenteel veranderen. In een officiële release zei Volkswagen:
Het bureaumodel legt de contractuele basis voor het integreren van online business en showroom-based business.
Holger B. Santel, hoofd van VW-verkoop in Duitsland, merkte op:
Al onze partners zijn nu 100% aan boord. Brede goedkeuring van onze retailpartners voor het bureaumodel is een sterk signaal voor de toekomst. Vanuit het perspectief van de klant worden Volkswagen en retail één eenheid met het bureaumodel. En deze naadloze, gecoördineerde winkelervaring bij alle contactpunten is precies wat onze klanten willen.
De dealer hoeft geen voertuigen meer vooraf te financieren. We dragen ook inventariskosten en de kosten die verband houden met showroomvoertuigen. Wij bieden dealers een zeer aantrekkelijk leaseconcept voor demonstratievoertuigen.
Volkswagen is ook verantwoordelijk voor de financiering van voertuigen en draagt de verantwoordelijkheid voor het rendement en het restwaarderisico.
Dirk Weddigen von Knapp, voorzitter van de partnervereniging Volkswagen en Audi, zei:
Het bureaumodel biedt dealers aanzienlijke financiële verlichting, en dat is momenteel bijzonder belangrijk. Onze partners kunnen zich daarom focussen op wat retail zo onmisbaar maakt: persoonlijke, competente klantenservice. Ik ben verheugd dat alle partners de gezamenlijk opgestelde overeenkomst hebben ondertekend. Dat is een bevestiging van het grote vertrouwen in het modellenbureau en onze vereniging.
Het technische systeem van Volkswagen dat het proces beheert, heet intern "Thunder". Het doel is ook om het consumentenproces voor het configureren van het voertuig te vereenvoudigen. Volkswagen zei dat het configureren van het hele voertuig niet meer dan 10 klikken kost.
|