Los bericht bekijken
Oud 11 februari 2005, 22:32   #4
Boudewijn Bouckaert
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
In uw tekst van 26/1, waarin u uitlegt waarom u het partijstandpunt over het cordon sanitaire niet deelt, geeft u ook voorwaarden aan die u aan het Vlaams Belang zou hebben opgelegd voor gemeentelijke coalities.

Ik citeer:
[/indent]U noemt het, met enige humor, 'Aanpassen of aan de kant te blijven staan'.
Ik heb hierover twee vragen:

1) Vreest u niet, dat om het CS te doorbreken, het Vlaams Belang om het even wat zal tekenen? Hoe realistisch is het dat een lokale VLD afdeling een coalitie zal kunnen opzeggen indien het Vlaams Belang zich niet aan deze voorwaarden houdt? Met name punt iii. lijkt mij moeilijk houdbaar voor het Vlaams Belang.
Dat ze om het even wat zullen ondertekenen weet ik nog niet zo. Ik kan me voorstellen dat sommige Antwerpse afdelingen het daar moeilijk zullen mee hebben. In elk geval, indien ze het ondertekenen, en ze houden hun manieren niet, dan kun je ze terechtwijzen op basis van een formeel engagement dat ze zelf ondertekenden.
Citaat:
2) Heeft u voorwaarden voor de andere coalitiepartner? Moet het SP.a of CD&V zijn, of komt bijvoorbeeld ook Liberaal Appel in aanmerking?
Nee, dat mag om het even wie zijn, maar het lijkt me realistisch om er vanuit te gaan dat de Spa en de Groenen dat hoegenaamd niet zullen doen.
Citaat:
Met dank
Boudewijn Bouckaert is offline