Los bericht bekijken
Oud 11 februari 2005, 22:34   #9
ilfalco
Minister-President

Standaard

Persoonlijk denk ik niet dat Coveliers nog veel kans maakt , Beysen kreeg massa's mediaaandacht voor de verkiezingen in 2003 ... en uit enquetes bij de vld leden (a'pen) bleek 80% niet tevreden met de huidige koers en het cordon. En uiteindelijk haalde Beysen 1% in stad a'pen. Ik denk dat de kiezers die in 2004 nog VLD stemden dat vooral deden omwille van het economische programma , en uiteraard zullen er nog een pak uit gewoonte (ondernemers , zelfstandigen..) VLD stemmen.

Wie na het vreemdelingenstemrecht niet weg is die zal ook nu wel aan boord blijven ... nog een paar % 'ten eraf. Bij de CdenV zit volgens mij veel meer potentieel voor het VB , die partij is minstens zo verdeeld als de VLD.... zie maar naar het dossier ivm toetreding turkije. Als het COveliers echt om het liberalisme te doen was dan had hij mee met Beysen naar het LA gegaan .... volgens mij handelt hij dan ook uit rancune omwille van gebroken beloftes dan omwille van de partijkoers , wat uiteraard ook z'n rol zal spelen. Waarom denk je trouwens dat Coveliers tout court uit de VU is gestapt ... toch niet omdat vlaanderen al voldoende autonomie had zeker.
ilfalco is offline