Los bericht bekijken
Oud 21 mei 2020, 14:10   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Die 1% mortaliteit komt van onze cijfers ongeveer, 6% van België is besmet, dus met een 7000 doden kom je aan 1%. Die houdt er natuurlijk geen rekening mee dat de besmettingsgraad bij zorgbehoevende ouderen groter is en bij kinderen erg laag.
Ja, maar dat is ook het soort patienten die behandeld werden, neem ik aan.

Als ik naar zijn cijfer kijk van een eerdere studie: 5 doden op 1000 met een gemiddelde leeftijd van 46 jaar, dan is het echt in de schemerzone. Hij komt dan uit op een CFR met behandeling van 0.5%. Dat is niet spectaculair goed, ook niet. Maar als het inderdaad anders 1% zou geweest zijn, heeft hij de helft gered. Dat is toch mooi meegenomen zou ik denken. Alleen zitten we met zo een kleine aantallen, dat er daar statistische fluctuaties op zitten. Als het echter een staal is zoals bij die Duitse proef, waar men 0.37% gevonden had, dan kan men niet zeggen dat het iets doet.

Wat een beetje lastig is in zijn studie, is dat de patienten die het VIRAAL slecht doen, (een 50-tal) NIET de patienten zijn die het KLINISCH slecht doen (IC en eventueel dood, ook een 50-tal, maar ANDERE, slechts een overlap van 5 patienten).

We kunnen al besluiten dat het geen mirakelmiddel is, maar het doet misschien iets. En alles wat het doet is meegenomen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 mei 2020 om 14:12.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden