Los bericht bekijken
Oud 21 mei 2020, 19:55   #37
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Niet akkoord. En ik spreek uit ervaring.
Hoewel wat ik ga zeggen anekdotisch is, is de waarde ervan wel een mensenleven. Mijn leven; en dat van mijn gezin om precies te zijn.

We waren aan om en bij 110 km/u op de autostrade. Achter ons zien we in volle vaart een idioot naderen, die mogelijk dacht dat 170 (of meer zelfs) de snelheidslimiet was. Op dat moment, moet je snel handelen. We reden zelfs helemaal rechts; toch kwam die idoot achter ons aan. Geen enkele indicatie dat hij vaart zou minderen. Uitwijken naar links, had een accident veroorzaakt. Ik had dus (op dat moment) geen andere keuze, dan ook maar het gaspedaal induwen, en zodra ik kon naar links uit te wijken. Ik heb toen 140 gedaan. Moeten doen ...
Was ik op dat moment begrenst geweest tot 130, dan weet ik niet, of ik dit nu nog had kunnen vertellen ...
Dat wagens begrenst worden, lijkt mij dan enkel een goede zaak, als elk van hen aan diezelfde limieten onderworpen worden. Maar dan trek je een geheel andere discussie op gang natuurlijk. Dan komt economie en keuzevrijheid op de voorgrond. En (zelfs met wat ik heb meegemaakt) als het er dan toe doet, dan denk ik, dat economie en keuzevrijheid, het met de vingers in de neus zal halen.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden